lördag 14 juni 2008

Till intressenter

Har ni varit med om att inte komma överens med er dator? Igår skrev jag ett inlägg som bland annat handlade om livskompetens på riktigt, men också om att höra av dig om du är intresserad av att det blir en skola i området runt Ban Phe/Mae Phim. På grund av att min dator och jag inte kommer överens om hur känslig den här styrplattan ska vara, så råkade jag radera det.

Det var egentligen inte så mycket nytt jag skrev, men handlade om att vissa människor förefaller besitta livskompetens trots att de inte anser att skolan gav dem särskilt mycket av sådan kompetens som de använder i sitt dagliga liv och som gör att de har framgång på många olika plan i livet, alltså livskomptetens på riktigt med utgångspunkt i EUs nyckelkompetenser (se tidigare inlägg).

Men, jag vill gärna upprepa vikten av att du som är intresserad av att det bir en skola i området går in på www.sec-thailand.se och fyller i en intresseanmälan. I dagsläget är de intresseanmälningar vi får in det enda sätt att veta om det finns ett underlag att starta en skola. Vi har hört att det är många barnfamiljer som köpt hus i området, men vi vet alltså inte ännu om det finns tillräckligt stort intresse. Intresseanmälan är inte bindande. Du kan fylla i att du är intresserad, även om du inte själv har barn i skolåldern. Du kanske tänker dig att hyra ut ditt hus? Det kanske är en fördel att det finns en skola i området?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida